Předmětem této veřejné zakázky je provedení činností dle projektové dokumentace „Obnovení silnice III/2565 Most – Mariánské Radčice“ zpracované společností Báňské projekty Teplice a.s., Kollárova 11, 415 36 Teplice, IČ: 46708456.
Předmětem plnění je obnova silničního spojení města Mostu s okolními obcemi ležícími severně od města Mostu, tj. obcemi Mariánské Radčice a Braňany.
Komunikace je navržena typu MO2k 7,5/7,5/30 a to v intravilánu (před stykovou křižovatkou SO 103) a v kategorii S 7,5/50 resp.70 v extravilánu. Návrh konstrukce vozovky odpovídá dopravnímu zatížení III. tř. – až 1200 TNV denně, povrch bude živičný z asfaltového betonu.
Z prostoru od budoucí stavby MiniMostu je vedena společně s komunikací po celé trase také cyklistická stezka v šíři 3 m.
Součástí stavby je přemostění kolejiště TRAM, ČD a řeky Bíliny a přemostění stávajících produktovodů UNIPETROL RPA.
Stavbou dojde k vynuceným přeložkám IS – vodovodu SČVK a Unipetrol RPA (SO 302-303), elektrických sítí Telefónica O2, Technických služeb města Mostu, Czech Coal Services a Unipetrol RPA (SO 401 – 405) a k přeložce návěstní lávky (SO 651).
Stavba je navržena z důvodu obnovy původní komunikace částečně na výsypce, částečně na poddolovaném území a z části na území se složitými základovými poměry, navíc se jedná o práci v prostoru kolejiště TRAM a ČD.
Navrhovaná trasa v podstatě kopíruje okraj bývalých hnědouhelných lomů Most – Kopisty a Ležáky a dále pokračuje při jižním okraji vnější výsypky Růžodol a po severním okraji popelové skládky CHEZA-Nové Pole (bývalý lom Venuše). Po částech bývalé silnice III. třídy pokračuje směrem na Mariánské Radčice, kde končí napojením na stávající komunikaci Mariánské Radčice – Braňany.
Trasa je situována v nemalém úseku do blízkosti horní hrany zbytkových jam hnědouhelných dolů nebo na plošiny vnitřních výsypek.
Území je v současné době ovlivňováno pouze sanačními pracemi spojenými s likvidací zbytkové jámy lomu Most – Kopisty. 200 let důlní činnosti a na ně navazujících průmyslových provozů se projevilo na inženýrsko-geologických poměrech oblasti. Kromě výše uvedené změny vrstevních sledů se dále uplatňují hlavně geodynamické jevy, zejména poklesy terénu vlivem hlubinné činnosti a sesuvné jevy na svazích povrchových dolů a jejich výsypek.
|